EL CAMINO spanyol kifejezés - jelentése: AZ ÚT

Mindenki úton van: megszületünk, meghalunk és közben úton vagyunk. Úton van a 80 éves parasztbácsi, aki sohasem hagyta el a faluja határát, és úton van a világutazó, aki reggelente azon töpreng, hogy éppen melyik városban ébredt. Ezekről az utakról nem készíthetők még GPS segítségével sem térképek, ezek az utak belőlünk indulnak és hozzánk érkeznek. És az úton alakulunk, változunk, sírunk és nevetünk, szeretünk és gyűlölünk, erősödünk és gyengülünk, sebeket adunk és kapunk, haragszunk és megbocsájtunk...

Vagyunk néhányan (már ami a világ népességéhez viszonyított arányt jelzi), akik úgy érezzük: be kell járni egy másik utat is, ami fizikailag is jól behatárolható - ez az út az

EL CAMINO


2012. jan. 10.

Meditáció

Nem vagyok túl jó formában...Nem könnyen kezelhető helyzet, ha az ember fia  több évtizedes becsületes munka után ennek bizonyítására kényszerül. De - talán a Caminonak is köszönhetően - nincs bennem kétség: a munkámat mindig lelkiismeretesen végeztem.
Most - van ennek az őrületnek pozitív kicsengése is - többet tudok lenni a lányommal. Azt hiszem, hogy ennek így kellett lenni!
Amikor a lányom a székesfehérvári főutcán belémkarolt...csicsergett...amikor el tudtam mondani Neki, hogy nem minden kéregető élősködő...amikor elfogadta, hogy apa pénzt ad a hajléktalannak...nos...akkor kerültünk egy új dimenzióba...
Ő még nem tudja, hogy milyen könnyű a pálya szélére kerülni...pedig csak néhány hétre (hónapra) vagyunk sokan ettől...

Keresem a pozitív gondolatokat...

Éppen a lányom nevesítette számomra a következő énekesnőt...

ADELE

a név beült az emlékezetembe...nem gondoltam volna, hogy rövidesen "valóban" találkozom Vele:


"Nagyjából 1 százalékkal több album fogyott 2011-ben a legnagyobb zenei piacon, az Egyesült Államokban, mint 2010-ben. Ez leginkább a brit énekesnőnek, Adele-nek köszönhető, aki 5,82 millió lemezt adott el, több mint kétszer annyit, mint a második helyezett Michel Bublé."

Nos, a hang, az élmény...a lélek a lényeg... azt hiszem, hogy  Őt hallgatva (és a lányomra gondolva) van remény.

Buen Camino az ÚTon levőknek!

7 megjegyzés:

  1. Kedves Zoltán!

    Az én Blogomban is éppen ő van fenn... és éppenséggel pont ez a szám :)

    De minden száma, zenéje csodálatos.. én is el vagyok varázsolódva tőle.. .
    kellemes a hangja, nem magamutogató a stílusa, elegánsan egyszerű és természetes, és megfelelő ízlésben énekel... nagyon jóóó.

    Más: Az ember könnyen leszól másokat, és véleményt nyílvánít.... pedig hipp-hopp kerülhet ugyanolyan szituációba akár... ezért nagoyn meg kell gondolni ezen dolgokat.

    Ügyes leszel az új állásban! HAJRÁ! :)

    csak találd meg benne a saját ritmusod.. tudod.. csak úgy, mint a caminon...... :)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Vanessza!

    Egy ideje képes vagyok a saját ritmusom szerint élni - köszönhetően talán annak az ÚTnak, melyen átgondolhattam az életem fontos dolgait.

    Nagyon várom már, hogy a Te UTadat is követhessem a blogodon!
    Van már Benned drukk?

    VálaszTörlés
  3. Igen!! A napokban kezdtem el érezni... ezt a finom kis pezsgést.. ami valahonnan a szívem környékéről indul ( gondolom ) :)) ésss kezd elbúrjánzani... ellepni minden egyes kis porcikámat.....

    de ez jó érzés!

    és már csak pár munkámat kell leadnom.. akkor fellélegzem, és el is önthet majd teljesen :)


    vanessza.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az eredeti terveim szerint már én is izgalomban lennék a Camino Primitivo kapcsán. Bár a térdem egyre jobban viselkedik (gond nélül teszem meg a negyedikre az utat...), mégsem mernék még nekivágni. Egy év múlva - remélem - már én is érzem a "finom kis pezsgést".
      Nagyon szeretném újra átélni azt az élményt...
      De a lelkemnek most az is nagyon jó, ha útrakelőket és úton levőket "figyelhetek".

      “Az út, mely a világból önmagunkhoz vezet, hosszú és bonyolult, s tele van ilyen kínos kitérőkkel, melyeknek értelmét, jelentőségét sokára ismerjük csak fel.” (Márai Sándor: Egy polgár vallomásai)

      Törlés
    2. nem baj.. jó ez így.... idén én repkedek... jövőre pedig Te.. pont akkor, mikor már én lecsillapodtam... és akkor így.. olvasva Téged.. újra felemelkedhetek :)

      Törlés
    3. Akkor ezt a "forgatókönyvet" véglegesíthetjük :)

      Törlés