EL CAMINO spanyol kifejezés - jelentése: AZ ÚT

Mindenki úton van: megszületünk, meghalunk és közben úton vagyunk. Úton van a 80 éves parasztbácsi, aki sohasem hagyta el a faluja határát, és úton van a világutazó, aki reggelente azon töpreng, hogy éppen melyik városban ébredt. Ezekről az utakról nem készíthetők még GPS segítségével sem térképek, ezek az utak belőlünk indulnak és hozzánk érkeznek. És az úton alakulunk, változunk, sírunk és nevetünk, szeretünk és gyűlölünk, erősödünk és gyengülünk, sebeket adunk és kapunk, haragszunk és megbocsájtunk...

Vagyunk néhányan (már ami a világ népességéhez viszonyított arányt jelzi), akik úgy érezzük: be kell járni egy másik utat is, ami fizikailag is jól behatárolható - ez az út az

EL CAMINO


2010. szept. 30.

Úton

Tegnap az utat idő előtt(?) befejezőkről írtam. Most azokról beszélnék, akik célba értek, vagy éppen a cél felé igyekeznek. Több, mint tíz éve már, hogy egy telekommunikációs társaságnál dolgoztam. Volt ott egy fiatalember, aki rendszergazdaként biztosította a munkavégzéshez szükséges informatikai hátteret. Mielőtt elindultam az ÚTra, az ismert közösségi oldalon körlevélben tudattam szándékomat mindazokkal, akikről úgy gondoltam, hogy figyelemreméltónak tartják a zarándoklatot. Sok levelet kaptam - többek között az említett kollégától is. Megtudtam, hogy Ő is készül - barátjával együtt - az ÚT-ra.

Ma este Tamás (mert Ő volt az említett kolléga) és Enzo megérkezett Santiago de Compostelaba.

Örülök, hogy ott lehettek, örülök, hogy megélhettétek azt az örömet, amit a székesegyház megpillantása jelent.

Az útra készülődve "ismerkedtem meg" Józseffel, és a vele együtt készülődőkkel. Jólesett, amikor megtudtam, hogy szinte ugyanott tartják az "előkészületi" túrájukat, ahol én is gyakoroltam (Vértes), minden írása buzdító volt, amelyet a Caminora küldött. 

Ő ma Molinasecaban van, már nem teljes a csapat. Erős, megy az úton, Tudom, hogy bírni fogja...szurkolok Neki!

Kívánom, hogy mindenki, aki úgy érzi, hogy el kell mennie az útra, megtapasztalja mindazt, amit zarándoklatunkon átélhettünk...

Buen Camino az ÚTon levőknek!

2 megjegyzés:

  1. A teljesség igénye nélkül pár képet megtalálsz itt, ha érdeklődsz, milyen volt a mi utunk képekben:
    http://users.atw.hu/elmenykeresok/galeriak/galeria_camino_azut/album/index.html

    Köszönjük a biztató szavakat, és a sok segítséget amit kaptunk!

    Tamás

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű képeket készítettetek! Ajánlom minden Caminot megjárt- illetve oda készülő zarándoktársnak!

    Üdv Nektek!

    Zoltán

    VálaszTörlés