EL CAMINO spanyol kifejezés - jelentése: AZ ÚT

Mindenki úton van: megszületünk, meghalunk és közben úton vagyunk. Úton van a 80 éves parasztbácsi, aki sohasem hagyta el a faluja határát, és úton van a világutazó, aki reggelente azon töpreng, hogy éppen melyik városban ébredt. Ezekről az utakról nem készíthetők még GPS segítségével sem térképek, ezek az utak belőlünk indulnak és hozzánk érkeznek. És az úton alakulunk, változunk, sírunk és nevetünk, szeretünk és gyűlölünk, erősödünk és gyengülünk, sebeket adunk és kapunk, haragszunk és megbocsájtunk...

Vagyunk néhányan (már ami a világ népességéhez viszonyított arányt jelzi), akik úgy érezzük: be kell járni egy másik utat is, ami fizikailag is jól behatárolható - ez az út az

EL CAMINO


2010. márc. 20.

Állóképesség - fizikai felkészülés IV.

Ma komoly távot tűztem ki. Elképzelésem szerint teljesíteni kell a 20 km-es Vértes kört. Tibi kollégám a megbeszélt időben érkezett. Javasoltam Neki, hogy próbálja ki a nordic walking botokat. Nekem van egy szabad párom, tegyük be és meglátjuk. Fogadókész volt, és elindultunk. Csákberényt jelöltük meg indulási pontnak, a tervek szerint a Vértes ormára feljutva Mórig megyünk, majd Csókakőn keresztül vissza.
Leparkoltunk Csákberényben, és elindultunk a nyomtatott turistatérkép, és a Garmin Etrex támogatásával...Hamarosan rájöttünk, hogy az út, és a haladási lehetőség időnként nincs fedésben. (Telek beépítések, kerítések...) Némi felesleges le-fel járkálás után végre sikerült kijutni a településről. Az első nem tervezett program: Tibi napszemüvegének keresése...valahol levált róla - nem lett meg. Végre bejutottunk a valódi Vértesbe. Fantasztikusan tiszta levegő, hatalmas látótér és jóleső gyaloglás volt a jutalmunk.





Jó tempóban haladtunk, sem fáradtság, sem fájdalom nem bonyolította az életünket. Aztán elérkeztünk egy meredek kaptatóhoz.





A talaj helyenként jeges tócsákkal tűzdelt, itt-ott hófoltok, és nagyon mély talaj. Szóval minden adott volt, hogy próbára tegyen bennünket. Itt éreztem először, hogy nagyon nehéz a hátizsák. A napi körök nem hozták ezt ki, de itt nagyon megviselt. Persze hozzátartozik az igaszsághoz, hogy ellenőrizetlenül töltöttem a zsákomat - nem baj, ha nehezebb, könnyebb lesz majd kinn.



Az emelkedőn felérve biztos lettem abban, hogy nem tudok Mórig eljutni...valahogy túl nehéz a zsák. Ráadásul a móri tervekben egy újabb hegygerincmászás is szerepelt. Sajnáltam, hogy nem lesz meg a 20 km, de nem akartam magamat kitenni valami sérülésnek. (Tibi csak egy kis vizes-szendvicses hátizsákot vitt.) Megállapodtunk abban, hogy a lehető legtovább megyünk az úton, és úgy kanyarodunk le a csókakői vár felé. Szép kanyar lett! Leérve Tibi szeretett volna felmenni a várba, amire én úgy reagáltam, hogy lenn megvárom - én sokszor láttam már :-)



Míg ő felmászott és leért, regenerálódtam, és újult erővel tudtam nekivágni a hátralevő útnak. Ekkor már nem éreztem fájdalmat, szinte az utolsó méterekig gond nélkül (bár fáradtan) mentem. Útközben azt próbáltuk megtippelni, vajon hány kilométert sikerült megtenni? Ezt azért kellett, mert a GPS megadta magát, és nem volt valós adatunk.
Hazaérve feldolgoztam a napi mozgásunkat: 17,8 km!





Megmértem a hátizsákomat is: 13 kg! Nem vagyok normális, nem csoda, hogy nehéz volt. Ez volt az utolsó, hogy csak "úgy" rakosgatok a zsákba ( a két böhöm súlyzó fölé...).

De nagyon jól sikerült a Vértes-túra, most azt is érzem, hogy extrém körülményeket is le tudok kűzdeni. Megnyugtatott. Tibinek is tetszett, ahhoz képest, hogy nincs edzésben jól bírta. Már tervezzük a következőt!

Megvettem a régóta kinézett kalapot is...ma debütált...jól érzem magam benne!

6 megjegyzés:

  1. Szia, tényleg jók lettek a képek :-), bár hazaérve belenéztem a tükörbe és olyan volt az arcom, mint a rémült homárnak a fortyogó fazékban :-) szépen sütött a Nap!

    Na igen, amikor először megemeltem a hátizsákod, arra gondoltam, hogy belegyömöszölted Fekete Laci súlyzó-készletét, az biztos, hogy a 450 m-s Korcsmáros-dombra, ami inkább hegynek tűnt, akkor sem bírtam volna felcipelni, ha "megfelezzük" és "kikérem a telefonos segítségem", ezért inkább passzoltam :-), na jó az az igazság, hogy Puding vagyok, de úgy voltam, ahogy a közmondás tartja: "A Puding próbája, az evés!", ebből ki is derült, hogy nagyon finom Puding lehetek, mert a túra végére teljesen elfogytam :-)

    Előtted pedig le a kalappal, nem semmi teljesítmény volt, Gratulálok hozzá!

    Akkor majd leközelebb........
    Üdv. Tibi.....

    VálaszTörlés
  2. A hátizsák súlya max.: 8 kg. Egy tapasztalt utazó tanácsára kéretik betartani. Nagyobb súly tönkreteszi a bokát, vagy a térdet. Egy jó zsák a hátat és a derekat megvédi, de különösen nehéz terepen a boka iszonyú terhelésnek van kitéve. Én lemértem, hogy 50 cm-eseket lépek. Nem mertem kiszámolni, hányszor emeltem meg így kb. 8 cm magasra a 13 kilót az út során.

    VálaszTörlés
  3. A zsákon még nem látom az "igazi" kagylót!

    VálaszTörlés
  4. Pedig az a kagyló Santiagoból származik...

    VálaszTörlés
  5. Vagy 100 km-rel korábban vettem. Sétált velem egy kicsit. Látta Santiagot, az óceánt, s sok minden szépet.
    No de én a rozsdamentes változatra gondoltam. Az merre lapul?

    VálaszTörlés
  6. Már az is felkerült, a hétvégén applikáltam fel. Még a kalapomra felvarrom a kisebb verziót, és indulhatok...Egészséges drukk kezd kialakulni bennem.

    VálaszTörlés