EL CAMINO spanyol kifejezés - jelentése: AZ ÚT

Mindenki úton van: megszületünk, meghalunk és közben úton vagyunk. Úton van a 80 éves parasztbácsi, aki sohasem hagyta el a faluja határát, és úton van a világutazó, aki reggelente azon töpreng, hogy éppen melyik városban ébredt. Ezekről az utakról nem készíthetők még GPS segítségével sem térképek, ezek az utak belőlünk indulnak és hozzánk érkeznek. És az úton alakulunk, változunk, sírunk és nevetünk, szeretünk és gyűlölünk, erősödünk és gyengülünk, sebeket adunk és kapunk, haragszunk és megbocsájtunk...

Vagyunk néhányan (már ami a világ népességéhez viszonyított arányt jelzi), akik úgy érezzük: be kell járni egy másik utat is, ami fizikailag is jól behatárolható - ez az út az

EL CAMINO


2010. márc. 31.

Egy nehéz nap után

Ma reggel - röviddel a munkahelyemre érkezés után - kollégám azzal keresett meg.."a kereked mintha defektes lenne...". Az volt. Ebben az évben harmadszor! Nagyon kellett!




Zajlott az élet, 10 óráig szinte meg sem álltam. Pörög minden ezerrel odabenn, miközben látom a speditőrnaptáron a bejelölt április 14-i dátumot. 2 hét! Két hét múlva indulok. Egyre több kolléga kérdez rá az útra. Lassan egyértelművé válik, hogy valóban elindulok! Fizikálisan erősnek érzem magam...a lelkem romokban. Nem lehet minden tökéletes. A Beszerzés kűzd: mennyit, mikorra, milyen áron? Sokat, gyorsan, olcsón: Arkangyal morog, de megteszi: sokat gyorsan és olcsón! Jó, de mi lesz ezután? - kérdezi. Nehéz válasz... Nagyon jó, hogy megbízható kollégái vannak az embernek!



Jól érzem magam köztük. Szinte valamennyien fiatalabbak nálam...a gyerekeim lehetnének. Ambiciózusak, ügyesek...szeretem és becsülöm Őket! Gyermekeim... lehetnének...Elvesztett fiamat látom Bennük...hiányzik..nagyon.



Sokan szidják, vagy csak szapulják a mai fiatalokat: semmi nem érdekli őket, megbízhatatlanok. Frászt! Nem korfüggő ez a két tulajdonság. Nekem nagyon jó és megbízható kollégáim vannak. Sokat kűzdöttem, hogy így legyen. A becsületes munka a legjobb értékmérő. Ma Ők jelentik az egyik legbiztosabb pontot az életemben!

Fiatalok...

Van egy másik aspektus is, amiről írnom kell.
Adóbevallás! Szeretjük vagy nem, meg kell tennünk. Ilyenkor pedig kötelező. Mivel a kintttartózkodás alatt lejár a beadási határidő,én is nekiálltam, bár sok tennivalóm nem volt. Gépiesen írogattam az adatokat, mígnem az egyszázalék nevű  lehetőség nem következett. Egyesület... ki lehetne? Bevillant barátom fiának elmúlt nyári beszámolója.




Bátor Tábor: ez az a hely ahol ... "Táborainkban daganatos és krónikus beteg gyerekek lehetőséget kapnak a felhőtlen gyermekkor megélésére, korlátaik átlépésére. A Bátor Tábor nyolcnapnyi ingyenes élményterápia, rengeteg kalanddal, vidámsággal és megerősítéssel. Ki tudja hány érdekes program, amik nemcsak mosolyokat, kacagást és új barátságokat jelentenek, hanem valódi segítséget a betegséggel való megküzdésben. 2001 óta több mint 2300-an részesülhettek belőle. Legyél akár egy jövőbeli táborozónk, önkéntesünk, netán támogatónk, jó helyen jársz!"


Én nekik adtam adóm 1%-át... ezzel remélem, hogy segítettem azoknak, akiknek nem természetes a napi élet által nyújtott élmény. Szeretném, ha Ők is részesülnének benne...



És minden tiszteletem azoknak a huszonéveseknek, akik meglátták a tennivalót...
Üdv Nektek Áron és Viktor!


Természetesen megpróbáltam mindent összeszedni, amit az elindulás előtt meg kell tennem. Ma elintéztem az Európai Egészségbiztosítási Kártyát, és elmentem a bankba a dombornyomott kártyáért. Fontos infóként jelzem, hogy enélkül nem lehet külföldön pénzt felvenni... Tehát a V... Electron nem alkalmas pénzfelvételre. Mindenki csekkolja le, hogy milyen kártyája van.

Nehéz napom volt. Mellesleg mentem hat kilométert...jól esett, könnyű volt.
Először dühös voltam, azért nem éreztem a terhelést, aztán meg elgondolkodó...
Néha nem is tudjuk, hogy mi segít át a krízisen...csak beleég a retinánkba vagy visszhangzik a fülünkbe egy kép, egy hang...és már könnyebb. Így jó!

2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Ámulva olvasom a blogodat és a tervedet! Kell néhány nap, mire feldolgozom ezt az egészet! De mintha a sors keze lenne csak, hogy épp ma írtad az iwiw-en, hogy kövessük nyomon a történéseket, mert éppen ma hallottam, hogy egy körmendi fiatalember is megjárta ezt az utat, és kíváncsivá tett, mi is ez! Gyönyörű terv, amihez sok-sok erőt, kitartást kívánok! Ígérem, figyelemmel fogom kísérni az írásokat, és nagyon drukkolok majd!
    Szeretettel: Klaudia

    VálaszTörlés
  2. Szia Klaudia!

    Köszönöm hogy figyelsz rám, jól esik és erőt ad. Fontos, hogy a nagy tervekhez legyenek őszinte támogatók. Nagyon kedves vagy!

    Üdvözöllek: Zoltán

    VálaszTörlés