EL CAMINO spanyol kifejezés - jelentése: AZ ÚT

Mindenki úton van: megszületünk, meghalunk és közben úton vagyunk. Úton van a 80 éves parasztbácsi, aki sohasem hagyta el a faluja határát, és úton van a világutazó, aki reggelente azon töpreng, hogy éppen melyik városban ébredt. Ezekről az utakról nem készíthetők még GPS segítségével sem térképek, ezek az utak belőlünk indulnak és hozzánk érkeznek. És az úton alakulunk, változunk, sírunk és nevetünk, szeretünk és gyűlölünk, erősödünk és gyengülünk, sebeket adunk és kapunk, haragszunk és megbocsájtunk...

Vagyunk néhányan (már ami a világ népességéhez viszonyított arányt jelzi), akik úgy érezzük: be kell járni egy másik utat is, ami fizikailag is jól behatárolható - ez az út az

EL CAMINO


2010. márc. 2.

Állóképesség - fizikai felkészülés

Amennyire fontos a lelki ráhangolódás, ugyanannyira szükséges a fizikai felkészülés. 2009 tavaszán kezdtem el az állóképességem javítását. Már régebben is használtam a nordic walking botjaimat, amit finnországi utamon fedeztem fel (ott 80 éves nénikék is ezerrel mentek e pálcákkal). Tulajdonképpen ezek a botok nagyon jó segédeszközök. A gyaloglás során a lábakra illetve a gerincre nehezedő terhelés egy részét "áthozzák" a karokra, így gyorsabb és könnyebb a gyaloglás. Ráadásul nem kell az egyenetlen terhelés nyűgeivel foglalkozni. Tehát ezeknek a botoknak segítségével kezdtem gyalogolni, mivel azonban az úton hátizsákot is kell vinni (ami abban van, azzal teremted meg a komfortérzésedet - gondolj bele mennyi fér a zsákba...), így egyúttal magammal vittem a hátizsákomat is, vizes palackokkal és kézi súlyzókkal biztosítva a szükséges 10-12 kg terhelést a Camino-illúzió eléréséhez.











Általában szombat-vasárnap reggeli program volt a 8-10 km emelkedőkkel tűzdelt edzés, de többször vetettem be Pireneus imitációra a gajavölgyi Vaskereszt-Ádám-Éva fa-Vasutaspihenő hegymeneti hátizsákos sétát.



Esetenként közúti falukerülgető túrát is végeztem (sokkal rosszabb a bitumen szélén menni, mint az erdei ösvényen) 15 km-es etapokkal. Így telt az elmúlt évem, az utolsó hétvégi edzésem december közepén volt, de ekkor már jeges-havas terepen mentem, amiből azért csak nem lesz túl sok az április-májusi utamon, így márciusig leálltam.


Tegnap kezdtem újra, és szándékaim szerint az április 14-i indulásomig naponta gyalogolok - egyre növelve az adagot - megtömött hátizsákommal. Úgy tűnik, jó kondiban vagyok, mert a tegnapi 5 km nem viselt meg, 5,8 km/h átlagot mentem, amit jónak érzek. Ma ismét sikerült gond nélkül lekűzdenem a távot.

2 megjegyzés:

  1. kedves Zoltán,
    Naponta mennyi km-t tervezel az út során? Talán érdemes lenne 4-5 napot egymás után megtenni, annyit és olyan felszereléssel.
    Jó utat kivánok
    Utasb@freemail.hu

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Március 1. óta napi rendszerességgel tervezem az edzést. Az első héten 5 km-t tettem meg naponta kb 12 kg-os hátizsákkal. A jövő héten 7 v. 8 km-re emelem a napi penzumot, a hétvégén, ha alkalmas idő lesz, 20 km-t szeretnék a Vértesben. Azután jöhet az egymásutáni napokon levő 15-25 km. Azt szeretném elérni, hogy "ne lepjen meg" a hegy...

    Üdv: Zoltán

    VálaszTörlés