EL CAMINO spanyol kifejezés - jelentése: AZ ÚT

Mindenki úton van: megszületünk, meghalunk és közben úton vagyunk. Úton van a 80 éves parasztbácsi, aki sohasem hagyta el a faluja határát, és úton van a világutazó, aki reggelente azon töpreng, hogy éppen melyik városban ébredt. Ezekről az utakról nem készíthetők még GPS segítségével sem térképek, ezek az utak belőlünk indulnak és hozzánk érkeznek. És az úton alakulunk, változunk, sírunk és nevetünk, szeretünk és gyűlölünk, erősödünk és gyengülünk, sebeket adunk és kapunk, haragszunk és megbocsájtunk...

Vagyunk néhányan (már ami a világ népességéhez viszonyított arányt jelzi), akik úgy érezzük: be kell járni egy másik utat is, ami fizikailag is jól behatárolható - ez az út az

EL CAMINO


2010. ápr. 29.

Boadilla del Camino - es egy kis gyakorlati tanacsadas

Ma eddig jutottam. Gyonyoru magasfennsiki tajon kellett atkelni, tobbszor kellett fel illetve lemenni, ami 100-150 m-es szintkulonbsegek athidalasat jelentette. Ma ereztem eloszor az uton levok szabadsagat. Ha felersz egy csucsra, magad mogott es magad elott egyarant ugyanazt latod: smaragdzold gabonatablakban halvanysarga "tollal" irva ami mogotted es ami elotted van. Es te csak gyalogolsz, a fejed es a lelked patyolattiszta. Ezt csak az erezheti igazan, aki ateli.

Attila! Nyugodtan erlelgesd csak magadban a gondolatot...aki akar, eljut ide, es olyan elmennyel lesz gazdagabb, amit sehogy maskent nem tudna megkapni.

Kati!
A taplalkozasrol, folyadekbevitelrol, egyaltalan a napi ritmusrol...
Ez szerencsere egyszerubb (legalabbis szamomra), mint ahogy elgondoltam. Ugye az embernek otthon vannak megszokott (es a biologiai ritmusat befolyasolo) tevekenysegei. En ettol tartottam leginkabb, hogy jol felboritok mindent, es mit szol ehhez a szervezetem. Semmi problemam nem volt az atallassal! Reggel a legszuksegesebb dolgok tortennek a zarandokszallason, hatkor kezdodik a mocorgas, altalaban fel hetkor mar a lampak is fel vannak kapcsolva. Megtanultam kivarni a soromat a legkisebb  elott, es a leheto leggyorsabban elindulok. Eredetileg kaves csokit szantam reggelre, de egy adag elolvadt, a tobbit pedig tul gyorsan megettem :-) Igy "C" vitaminos Halls cukorral kezdem a reggelt, majd az elso (masodik) Barban megiszom a tejeskavemat. Eleinte vettem tizoraira (ebedre) kolbaszt, vagy szalamit, de a miota meleg van, inkabb szendvicset veszek napkozben. Ez egy fel bagett, szalamival vagy sonkaval, esetleg sajttal. Ma fogyott el az otthonrol hozott fekete csoki (nyami), ez sokszor tett jo szolgalatot. Fogok utanpotlast venni. Ha nem volt meg kedvem megallni enni, egy-ket kocka belole ujabb 4 km-t finanszirozott. Delutan az albergueben furdes, mosas, es irany a telepules. Fenykepezogeppel folyik a felderites. Ekkor dol el, hogy hogyan tovabb. Ha van jo kaja estere, es lehet melegiteni v. fozni a szallason, akkor neha megprobalkozom azzal, ha  nincs, akkor zarandokmenu, vagy esti hidegkaja. En azert inkabb a napi egy (vacsora) boseges etkezest preferalom. Ettol masnap delelott megfeleloen eros vagyok.

A folyadek.
A folyadek a legfontosabb. En a masodik nap szembesultem az elrontott tervezessel. Elfogyott a vizem, mielott Zubiriba ertem. Senkinek nem kivanom, amit akkor ateltem. Megtanultam, hogyan kell ezt kezelni. Ket vizespalackom van. Az egyik sokaig megtartja a viz huvosseget (koszi Zoltaneknak - nagyon hasznos!), a masik egy hagyomanyos kerekparos palack. A hagyomanyos van az ovemen, vagy reggel huvosben az anorak zsebeben, a masik a hatizsakomra akasztva. Reggel csak  az elso van tele, mivel huvos van, es a hatsonak jelentos sulya tud lenni toltve.(Osszesen a ketto kb.:1,7 liter). Ezutan minden telepulesen frissitem a keszletet, es a soron kovetkezo etapnak megfeleloen toltok. Melegben, vagy a Mesetan mindket palack tele van. Huvosben, vagy nagyon rovid szakaszokban mindketto felig! A fogyasztasakor pedig egy aranyszabalyt megtartok: amig nem latom a kovetkezo telepules tornyat elerheto kozelsegben, nem iszom meg az osszes vizet.

2 megjegyzés:

  1. Nem azért mintha sportversenynek tekinteném a a caminot, ez nagyon távol áll tőlem, de szeretem látni a haladást. Talán még valamikor egy gant giagrammot is rittyentek a színpompa kedvéért. Tehát 354 megtett kilométer áll szemben 439 megteendő kilométerrel. Haladunk.
    Nagyon örülök a mai bejegyzésnek. Sokat "vitatkoztam" Zoltánnal, arról, hogy mit vigyen, hogyan egyen, igyon stb. Mondtam, hogy teljesen átalakul a test viselkedése. Összehasonlíthatatlan a hazai működéssel. Szerintem nem hitte el. S lám most mit ír? A tanulság, hogy az utat mindenki maga tapasztalja meg. Lehet előre eltervezni mindent, de az út másként működik, s másként működik a zarándok is.

    VálaszTörlés
  2. Szia Zoltán!
    Keresem a Brierly-térképen a 13.napi etapot, Te pedig majd 2 nappal túlgyalogoltad! Hajrá!
    Köszönöm a nagyon részletes leirást!- a hét végén próba teljes menetfelszereléssel a Börzsönyben..
    Öreg túrások tanitottak arra, hogy az utolsó korty vizet nem szabad kiinni!
    Buen Camino!Kati

    VálaszTörlés