EL CAMINO spanyol kifejezés - jelentése: AZ ÚT

Mindenki úton van: megszületünk, meghalunk és közben úton vagyunk. Úton van a 80 éves parasztbácsi, aki sohasem hagyta el a faluja határát, és úton van a világutazó, aki reggelente azon töpreng, hogy éppen melyik városban ébredt. Ezekről az utakról nem készíthetők még GPS segítségével sem térképek, ezek az utak belőlünk indulnak és hozzánk érkeznek. És az úton alakulunk, változunk, sírunk és nevetünk, szeretünk és gyűlölünk, erősödünk és gyengülünk, sebeket adunk és kapunk, haragszunk és megbocsájtunk...

Vagyunk néhányan (már ami a világ népességéhez viszonyított arányt jelzi), akik úgy érezzük: be kell járni egy másik utat is, ami fizikailag is jól behatárolható - ez az út az

EL CAMINO


2010. ápr. 28.

Hontanas - es ami kimaradt az elmult napokban

Abszolut elerzekenyedtem az elmult napok bejegyzeseit olvasva. Olyan hatteret es segitseget jelentetek nekem, amit elkepzelni sem tudtam volna. Koszonom Mindenkinek...

Most nehany soban irnek az elmult napokrol.
Beloradobol Atapuercaig mentem, amiert ez viszonylag konnyen ment, az az atkeles a hegyen. Emlitettem elozoleg, hogy kicsit tartottam ismet a hegymaszastol, de sokkal inkabb inspiralo, mint faraszto erzes volt. Egy hatalmas fenyoerdo boritotta a hegyet, fantasztikus tavaszi viragmezovel, viragzo erikabokrokkal es utanozhatatlanul finom fenyoillattal. Egyszeruen dagadtam az erotol - csak fenn alltam meg eloszor. A hus fak alatt megebedeltem - bagett, pamplonai kolbasz es mandarin - es konnyeden indultam tovabb. Menetkozben osszefutottam valamelyik helyi TV-stabbal, igy talan meg az orokkevalo mediaba is bekerulok. Az erdekelte oket, hogy milyennek talalom az utat - valoszinuleg a fasitasra es a felujitasokra gondolhattak. Ketsegkivul latszik a gondozas. Sain Juan De Ortegaba erve lattam, hogy sokan varjak a szallas nyitasat, koztuk regi ismerosok is. Szoba elegyedtunk, majd jeleztem, hogy en tovabbmegyek. Marko a venezuelai hamiskasan csettintett, a nemetek megveregettek a vallamat, mondvan, hogy en fiatal vagyok majd tovabbindultam. A kovetkezo falu szallasa nagyon picinek tunt, igy jutottam Atapuercaba. Ott felmentem a templomdombra, leheveredtem a templom arnyekaba, es nagyon jol esett kipihenni a faradalmakat.

Tegnap ugy keszultem, hogy semmikeppen nem akarok Burgosban megszallni - nem kivanom a nagyvaros nyuzsgeset. Viszont, ha ujramennek, sokkal kozelebbrol indulnek Burgosba. Lelekolo, amig eleri a zarandok a varost. Eloszor a repuloteret kell nagy kanyarral korbekerolni, majd ezutan jon a tabla: Burgos 10 km. Azt hittem, valami el van rontva. De a tav legyaloglasa utan kiderult, annyi az annyi. Ezt a tavot elovarosi uzem-, logisztikai- es autoertekesito kozpontok uraljak...brrr
Maga a varos szep, bar ugyanazzal a zarandokvarosnezessel viszonyultam hozza, mint Pamplonahoz. En most nem a varos nevezetessegeiert vagyok itt, hanem itt vezet at az utam. Persze mindent lefotoztam es megneztem, amit lehetett, de ennyi es nem tobb - nem fizettem be magam a szekesegyhazba...Ugyanakkor idot szantam arra, hogy egy masik templomban kicsit elmelyuljek, szamomra igy lett egesz a burgosi varosnezes.
Delutan valahogy elneztem az elso szallast Burgos utan, igy kenytelen voltam tovabb menni. Na ez mar nem nagyon kellett. Meleg volt, es faradt is voltam. kis pihenes utan felszivtam magam, es meg sem alltam Tardajosig. Ez igy volt jo, mivel az eddigi legnyugodtabb es legpihentetobb ejszakamat toltottem. Kevesen voltunk egy szobaban, mindenki figyelt a masikra, es abszolut csendben aludt. Este 8-tol reggel negyed hetig aludtam.

Ma atkeltem a Magas Mesetan. Hatalmas elmeny, amikor egy nagy alfoldi teruleten haladsz, de tudud, hogy kozel 1000 m magasan jarsz. Elnezel oldalra, es szemmagassagban a tavolban havas hegyormokat latsz. Talalkoztam Freddel a cseh nyugdijas villamosmernokkel, egy darabig egyutt haladtunk. O Pragaban el, nemet szarmazasu. Jot nevettunk azon, hogy tulajdonkeppen volt itt mar EU, csak Monarchianak hivtak.
Ezt az utat ma szandekosan rovidebbre terveztem, igy ma Hontanasban szallok meg. Szep kis telepules, lesz mit fotozni. Minden delutan korbejarom az adott telepulest, ismerkedem, fotozom...nagyon jo.

2 megjegyzés:

  1. Szia Zoli,

    Sokat gondolunk rád, vigyázz magadra!
    Erőt, és kitartást kívánunk!

    Logisztika csapata

    VálaszTörlés
  2. Végre van net, s kicsit visszafoghatom exhibicionizmusom.
    Csak az km-t közlöm, ha valaki nem tudná: Hontanas 325:468

    VálaszTörlés