EL CAMINO spanyol kifejezés - jelentése: AZ ÚT

Mindenki úton van: megszületünk, meghalunk és közben úton vagyunk. Úton van a 80 éves parasztbácsi, aki sohasem hagyta el a faluja határát, és úton van a világutazó, aki reggelente azon töpreng, hogy éppen melyik városban ébredt. Ezekről az utakról nem készíthetők még GPS segítségével sem térképek, ezek az utak belőlünk indulnak és hozzánk érkeznek. És az úton alakulunk, változunk, sírunk és nevetünk, szeretünk és gyűlölünk, erősödünk és gyengülünk, sebeket adunk és kapunk, haragszunk és megbocsájtunk...

Vagyunk néhányan (már ami a világ népességéhez viszonyított arányt jelzi), akik úgy érezzük: be kell járni egy másik utat is, ami fizikailag is jól behatárolható - ez az út az

EL CAMINO


2010. ápr. 17.

A masodik nap utan

Ma reggel nem sokkal hat ora elott a roncesvallesi zarandokszallason halk Gregorianra ebredtunk. A tegnapi nap utan egyebkent is a fellegekben jartam, nagyon jo erzesekkel indultam a mai utra - 7 orakor. Az elso szakasz meg konnyu volt, bar ereztem az eros kezdes nyomait. Amikor azonban az ut ismet a hegyek koze vitt, mar ereztem, hogy ez a nap sem lesz tul konnyu. Janossal, akivel egyutt utaztunk, a tegnapi napot "latotavolsagban" toltottuk, matol mindenki a sajat ritmusa szerint halad. O megcelozta Larrasoanat, en ugy dontottem, addig megyek, mig nem erzem, hogy eleg. Zubiriben "nagyon" eleg lett :-)
Azt hittem tegnap, hogy nehezebb nem johet: Zubiribe leereszkedni a harant allo laposkovekkel boritott vizmosasszeru uton bokat, terdet es talpat igenybevevo mutatvany, mikozben a zsakod a hatadon keresztul "uzen".

Sokat gyakoroltam az utra. Celom volt, hogy a felkeszulesemen ne muljon az eredmenye. Erre az utra sokat kell fizikailag edzeni a testet, ez jo alap arra, hogy vegrehajtsa azt amit a fejed es a szived uzen. De csak fizikai felkeszules az atlagembernek szerintem keves.

Igen, velem is tortentek olyan dolgok, amelyeket nem tudok megmagyarazni, de atsegitettek a holtpontokon.

Nagyon jo erzes most itt ulni Zubiriben a zarandokszallason, es uzenni az otthoniaknak. Ma 21,5 km-t tettem meg, 7,5 orat voltam uton, faj minden porcikam, de mar ki vannak mosva a holmijaim, megfurodtem, es tudom, hogy reggel ismet elindulok.

A zarandokok figyelnek egymasra...ha leulsz az ut szelen, hogy pihenj, megkerdezik, hogy nincs-e baj. Ma az egyik emelkedo utan, kicsit nehezebben vettem a levegot - harom spanyol fiatalember kinalt uditovel, sonkaval, hogy erot adjanak. Ez egy ilyen vilag...

Jo lenne, ha a masik is egyre inkabb ilyenne valna!

Buen Camino!

5 megjegyzés:

  1. Ez eddig 50 km. Már csak 743 van hátra. Gyerekség. Tudom, hogy nem hitted el amikor az útról meséltem, de már látod, hogy mennyire megváltozik a test, s mennyire átalakul a lélek. Közben az ember tisztába jön magával, s beáll a harmónia.
    Szurkolok neked, azt a "néhány" kilométert már könnyen lehúzod.

    VálaszTörlés
  2. Király vagy FATER csak így tovább :)
    Szurkolunk neked!!! Mira-Timi-Zoli
    Puszi

    VálaszTörlés
  3. Koszonom Zoltan!

    Sok erot adtok. Nagyon jo csapat vagytok!

    puszi: Apa

    VálaszTörlés
  4. Sokat gondolok Rád. Túl vagy az első nagy városon. A teljesítmény nagyon jó. Hegyes terepen nem nagyon lehet 3 km/óránál nagyobb átlagot menni.
    Ma reggel kicsit lustálkodtam. Heverészve arra gondoltam, hogy kb. két órája gyalogolsz. Roppant kemény dolog minden nap ezt csinálni. Felkelni reggel, bármennyire fáradt az ember, összerakni magát, s elindulni. Gyaloglás közben szenvedni, s boldognak lenni, aláhullni, s felemelkedni, elpusztulni és újjászületni. Nagyon kemény. S heverészve belül mégis irigyeltelek. Szabad vagy, csak magadért.
    További jó utat. Várom híradásaid, mert neked nagyon fontos a hazai kapcsolat, de nekünk is legalább ennyire fontos, hogy tudjuk mi van Veled.
    Szurkolunk.

    VálaszTörlés