EL CAMINO spanyol kifejezés - jelentése: AZ ÚT

Mindenki úton van: megszületünk, meghalunk és közben úton vagyunk. Úton van a 80 éves parasztbácsi, aki sohasem hagyta el a faluja határát, és úton van a világutazó, aki reggelente azon töpreng, hogy éppen melyik városban ébredt. Ezekről az utakról nem készíthetők még GPS segítségével sem térképek, ezek az utak belőlünk indulnak és hozzánk érkeznek. És az úton alakulunk, változunk, sírunk és nevetünk, szeretünk és gyűlölünk, erősödünk és gyengülünk, sebeket adunk és kapunk, haragszunk és megbocsájtunk...

Vagyunk néhányan (már ami a világ népességéhez viszonyított arányt jelzi), akik úgy érezzük: be kell járni egy másik utat is, ami fizikailag is jól behatárolható - ez az út az

EL CAMINO


2010. ápr. 23.

Najera

Mara ismet kozel 30 km-t sikerult megtennem. Meg sotetben indultam Logronobol, es fel nyolc korul joleso erzessel gondoltam kollegaimra, akik reggelente megbeszelik az elozo nap tortenteket - ahogy Tibi nagyon szemleletesen megirta.

Ma csapongtak a gondolataim, ebben voltak olyan dolgok is, amit Kati emlitett a megjegyzeseben (ugy latszik ez a kor kendozetlenebbul hozza elo az effele dolgokat), de voltak nagyon komoly tervek is. Valahogy eszrevetlenul hagytam mulni az idot, igy meglehetosen gyorsan elmult a tav harmada.

Reggel meg huvos, kicsit esos ido volt. Delelottre valtozekonnya valt - meg nem mertem levenni a kabatot, aztan hirtelen meleg lett. Ez azert kellemetlen, mert az ember garantaltan megizzad a terhelestol. Ha leveszed a kabatot, nagyon gyorsan fazni kezdessz. Ezzel kell jol jatszani. Na ezzel elment a masodik harmad.

A harmadik harmad kinkeserves volt: meleg, hegy, ko, emelkedo es lejto. Raadasul elvesztettem a km erzekemet, es fogalmam sem volt, hogy mennyi van meg vissza. Ugyan hoztam eszkozoket a meghatarozashoz, de nem hasznalom. Bar ne is hoztam volna - konnyebb lenne a zsak. A labam nagyon fajt a vegere, es a hatam is megelegelte a terhelest.

Ilyenkor mindig jonni kell valami jonak is - gondoltam, es szokasomtol elteroen raneztem az SMS-re. A Caminon minden akkor tortenik, amikor tortennie kell.

Nehez het all mogottem, de a szokasos munkarendtol elteroen itt a hetvegen is teljes nagyuzem van. Raadasul az elojelzesek szerint jo ido varhato - tehat minden adva van a konnyu kirandulasra :-)
Tehat reggelente legkesobb 7 oratol ismet rovom az utat, hogy kozelebb keruljek celomhoz.

Tegnap este nemet utitarsaimmal voltunk vacsorazni. Finom es megfelelo mennyisegu volt a zarandokmenunek kinalt valasztek, jol esett a konnyu vorosbor is hozza. Annyira, hogy meg valami helyi zold szinu likorsajatossagot is megkostoltunk - az idokozben megerkezett olasz zarandokok egeszsegere.

Aztan egyszer csak arra terelodott a szo, hogy ki miert jott az utra...Miutan ki-ki nehany szoban elmondta a szemelyes okat, hosszu csend allt be az asztalnal.

Valamennyi tekintetben konny csillogott.

2 megjegyzés:

  1. Szia Papa! Reméljük tartod a napi betervezett kilométereket!Le a kalappal, csak vigyázz ne hajszold túl magad!!Jó neked ,hogy szép napos idő van ,mi itt megfagyunk!!Holnap nagykanállal eszünk és iszunk,majd gondolunk rád:-)Vigyázz magadra!!Sok puszi Mira,Timi,Zoli

    VálaszTörlés
  2. Sziasztok csoppsegeim!

    Vigyazok, es ertetek vigyazok. Azt hiszem, hogy olyan erok kerultek elo bennem, amirol magam sem tudtam. A szallasra megerkezve dobbenek csak ra, hogy mekkora (es milyen!) tavokat teszek meg.
    Sokat nezem a kepeiteket "Csodalatos" ero rejlik bennuk...

    Puszi: Zoltan - aki Papa is mar :-)

    VálaszTörlés