EL CAMINO spanyol kifejezés - jelentése: AZ ÚT

Mindenki úton van: megszületünk, meghalunk és közben úton vagyunk. Úton van a 80 éves parasztbácsi, aki sohasem hagyta el a faluja határát, és úton van a világutazó, aki reggelente azon töpreng, hogy éppen melyik városban ébredt. Ezekről az utakról nem készíthetők még GPS segítségével sem térképek, ezek az utak belőlünk indulnak és hozzánk érkeznek. És az úton alakulunk, változunk, sírunk és nevetünk, szeretünk és gyűlölünk, erősödünk és gyengülünk, sebeket adunk és kapunk, haragszunk és megbocsájtunk...

Vagyunk néhányan (már ami a világ népességéhez viszonyított arányt jelzi), akik úgy érezzük: be kell járni egy másik utat is, ami fizikailag is jól behatárolható - ez az út az

EL CAMINO


2010. máj. 2.

Bercianos del Real Camino

Szoval a tegnapi nap utan almodni sem mertem volna, hogy eddig eljutok. Az este ill. ejszaka meg ket hidegrazasos lazas rohamom volt, de elorelatoan odakeszitettem minden gyogyszert es vizet az ejjeliszekrenyre. Borzaszto volt. Reggel nem eroltettem az elindulast, nagyon lassan bujtam ki az agybol. Gyenge voltam, de nem razott a hideg, es nem fajt a borom. Osszekeszultem, lementem a barba. Itt talalkoztam Jagdal a nemet szoftveressel, akinek a labaval van problema. Mar orvosnal is volt. Nagyon lassan tud haladni. Hozza kepest az en gondom csak atmeneti. Elhataroztam, hogy addig megyek, amig nem okoz problemat. Valamikor 9 ora korul megallatam enni, nagyon keves bagettet ettem kolbasszal. Csak azert, mert tudtam, hogy kell. Es rengeteg vizet ittam. Del korul megettem egy narancsot. Meglepoen jol ereztem magam... Nem is ertem...a tegnapi nap utan.

Mondjak, az uton csodak is tortennek...Nem tudom, de, hogy erdekes helyzetek alakulnak ki, az biztos. Sahagunba ertem be - viszonylagosan nagyobb varos az itteni falvas leptekek kozott - es arra gondoltam, hogy teljesen fel kell toltenem vizkeszleteimet, mivel rengeteget ittam utkozben, es nem birtam volna nelkule.
Mar atertem a varoska kozpontjan, csak nem akart elem kerulni egy kut. (Itt szinte minden telepulesen vannak szabadon hasznalhato ivokutak - a tereken termeszetes.) Mar azon gondolkodtam, hogy valamelyik barban kell vennem egy palack vizet, amikor a fejem folul megszolalt egy hang:...mister...fuente... ezt a ket szot ertettem, a fuente forrast v, kutat jelent. Felneztem, es a szuk utca emeleti ablakaban egy idos neni konyokolt, aki elenken gesztikulalva miutatta, a parkban levo kut fele az iranyt. Miert...honnan tudta...nem tudom, de jokor jott a tamogatas, es nagyon finom vize volt a kutnak.

Most itt ulok ennek a kis falunak a Barjaban, mivel itt van egyedul internet, es ESZEM. Igen ma eloszor rendesen: sajtos bocadillot. Jol esik. Remelem a tegnapi nap csak rossz alom lesz, es nem ter vissza tobbe.

Tul vagyok az utam felen - nem csak tavolsagban, hanem idoben is. A megvalaszolatlan kerdesek nem tuntek el maradektalanul elolem, de van meg idom.

2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy nem nekem kell a helyzetjelentést megírni. Hiába így van ez. Az ember adja a jó tanácsokat, aztán minden a tanácsok ellenére jól alakul. Calzada del Cotánál volt egy döntési pont. A két irány közül Zoli azt választotta ahol több lakott település van.
    Csodálatos ez a camino! Az ember soha nem tudja mi történik. Az események mindig megmutatják, hogy sokkal többre képes, mint hinné.
    További jó utat!
    Ja a mai etap 31,7 km-volt. A tegnapi hírek után több mint meglepő!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Zoli!
    Fogalmam sincs, megkapod-e az üzenetem, elég "béna" internetező vagyok - aggódom érted, bár szerintem túl vagy a nehezén. Mint orvos mondom ezt és igazából nem is csodálkozom, nagyobb és más gyógyító erők működnek ott!! A "Mister...fuente" sztoriba beleborzongtam, de ezen sem csodálkozom. Ősszel én is remélek egy-két "csodát",most Te vagy a legizgalmasabb napi olvasmányom. Küldök neked gyógyító energiát!!! Szuper vagy!!!

    VálaszTörlés