EL CAMINO spanyol kifejezés - jelentése: AZ ÚT

Mindenki úton van: megszületünk, meghalunk és közben úton vagyunk. Úton van a 80 éves parasztbácsi, aki sohasem hagyta el a faluja határát, és úton van a világutazó, aki reggelente azon töpreng, hogy éppen melyik városban ébredt. Ezekről az utakról nem készíthetők még GPS segítségével sem térképek, ezek az utak belőlünk indulnak és hozzánk érkeznek. És az úton alakulunk, változunk, sírunk és nevetünk, szeretünk és gyűlölünk, erősödünk és gyengülünk, sebeket adunk és kapunk, haragszunk és megbocsájtunk...

Vagyunk néhányan (már ami a világ népességéhez viszonyított arányt jelzi), akik úgy érezzük: be kell járni egy másik utat is, ami fizikailag is jól behatárolható - ez az út az

EL CAMINO


2010. máj. 12.

Portomarin

Bevallom ferfiasan tegnap este a szallo elotereben levo gepen probaltam blogolni...na ezert lett olyan amilyen. A gep egy torony (mint egy parkoloora), eleallva(!) lehet irni, mikozben ki-be jar a jonep. Na ez lett belole...

Tegnap este megtapasztalhattam az utolso 100 minden "pozitiv" elmenyet. A szobaban, ahol helyet kaptam, egy francian es harom olaszon kivul csak spanyolok voltak. Este fel kilenkor mp4-el rogzitettem a szobaban tapasztalt hangzavart. A spanyolok kb 1,5-szor gyorsabban beszelnek, mint mi, emellett szinte folyamatos kozlesvagyuk van... Este a fulembe tettem a fulhallgatot, es az elmult evi logisztikabuli zenejet feltekerve probaltam elnyomni a hangzavart. 11 korol csend volt korulottem, igy lekapcsoltam, es elaludtam.
Altalaban a zarandokszallasokon reggel 6 korul indul az elet, fel hetkor szokott villanykapcsolas lenni. Aki hamarabb indul, megprobal nagyon diszkreten keszulodni a sotetben.
Ma "reggel" ot negyvenkor(!), egy spanyol, mintha az iment hagyta volna abba, folyamatos dumaba kezdett, majd kapcsolodott a tobbi is. Villany fel! Ketsegbeesve kerestem meg a szemuvegemet, megneztem az idot, es rajottem, hogy ezek ott folytatjak, ahol tegnap abbahagytak. Na, gondoltam, az en tempomhoz tokeletesen jo a 6:40 addig legalabb kiurul a szoba. Nehany perc mulva furcsa - az elmult idoszakban nem tapasztalt dologra ebredtem: illat, nem szag. Kinyitottam a szemem, es a mellettem levo felso agyas spanyol lany alapozot kent fel.

Csaba! Mar nem csak a tintot adjak kulon penzert Santiagoban...mar sminkelnek is az uton...mive lesz a vilag?


A mai ut "oromgyaloglas" volt. Minden tekintetben konnyen es jol erzem magam.


Beszelnem kell Rola, hat megteszem. A Cruz De Ferro ota lelkem, szivem, emlekeim mind-mind uj viszonyba kerultek. Tegnapelott megneztem az elhozott filmeket. Maskent latom...mashol van.



Kapcsolatok

Sokan sokfelet mondanak  arrol, hogy erre az utra mikent jo eljonni.
Egyedul, tarsasaggal esetleg feleseggel vagy partnerrel. Elozetesen en is osztottam azt a velemenyt, hogy partnerrel tul nagy kihivas, mivel nem ugyanaz a tempo, nem ugyanaz az elmeny - igy akar a kapcsolat rovasara mehet.

Ma delutan - az eddigiektol elteroen - az ebedet jeloltem ki foetkezesnek, es betertem egy poromarini etterembe. Ekozben lettem figyelmes egy parra, akiket latasbol nehany napja ismerek. Szinten itt ebedeltek, de lathatoan tovabbigyekeztek, ma meg menni akartak nehany kilometert.
A ferfi nagyon hasonlit Hugh Grantra - ami valljuk meg nem egy hatranyos dolog -, de a holgy is, ami viszont abszolut nem tunik elonyosnek. Ezen egy darabig elidoztem, mikozben az ebedem elkoltese mellett oket figyeltem.

Ok vegeztek, es keszulni kezdtek. Odakint csendes eso esett, igy ennek megfeleloen csomagoltak. A holgy harom perc alatt menetkesz volt. A ferfi szerencsetlenkedett (miert, mit tegyunk mi a nok nelkul?), mar ketszer eljutott addig, hogy indulhatnak, csak mindig ,maradt valami a kezeben, aminek art az eso...
A holgy turelmesen, mosolyogva es valami foldontuli szeretettel nezett parjara, amikor szukseget erezte  - vigyazva, hogy meg ne bantsa a teremtes koronajat - pici javaslatokat tett, amibol aztan kialakult egy komplett becsomagol ferj, aki ugy mehet ki az esore, hogy semmilyen fontos dolgat nem eri kar.

Revidialom az eredeti elkepzeleseemet. Egy jo kapcsolat boven kibirja a Caminot.

Belul vagyok a 100 km-en. Ha a vilag kerek marad, vasarnap Santiagoba erek, hetfon kimegyek Finisterraba, es kedden este repulok haza. Nem lesz baj. Ma negy hete indultam el. Nem volt ket egymast koveto ejszaka, hogy ugyanott aludtam volna.

Faradt vagyok, de a meg nagy elmenyek varnak ram

10 megjegyzés:

  1. Hajrá Zoli! Hihetetlen milyen nagy vagy! Kösz a lelkedről adott híreket is helyzetjelentést is, remélem a változást jónak éled meg. Hát ezért kell elmenni ide! Rendesen megnevettetsz a leírásaiddal (Hugh Grant)élvezet olvasni soraidat. Szívből szorítunk Neked itthonról:
    Etelka

    VálaszTörlés
  2. Portomarin.Kedves hely, jó a kaja, s minden megvan ami kell. Most jön majd egy kis emelkedő.
    Azt a néhány napot már kibírod füldugóval is.
    Egy kapcsolat mindent kibír. Én láttam olyant, hogy a férfi vitte a nő zsákját, aki nagy lelkesen sántikált. A kapcsolat kibírja, de a férfi? Szóval jobb a magányos farkas effektus.
    Azért ez az alapozó egy kicsit megrázott. Azt hiszem iszom egy tintot.
    (menjek eléd ahogy megbeszéltük?(

    VálaszTörlés
  3. Szia Zoli!

    Ugy tudom, van nalad GPS.
    Lesznek szintadatok az Utrol?

    Jo lenne, mert a Termeszetbarat Szovetseges turanaplomban csak a tavolsag adatok vanak meg.

    Buen Camino: Zsiraf

    VálaszTörlés
  4. Zoltán ma San Xulianba ért. Kis hely ez Palas de Rei után 3.8 km-rel.
    Próbálja szebbé tenni az út végét, ezért a kis helyeket, szállásokat keresi. Remélem a "turisták" máshol szállásolják el magukat.
    Viszont itt nincs net.
    728:65, szinte már alig van hátra.

    VálaszTörlés
  5. Karai Andrásné2010. május 13. 21:31

    Zoltán!
    Követtem írásaidat, ami nagyon tetszett!
    További jókat, s kitartást kívánok! Sikeres haza utat kívánok! Várom további bejegyzéseidet!
    Etus

    VálaszTörlés
  6. Zoltán!
    Lassan függő vagyok /a beszámolókat tekintve/
    És lassan ez is aktuális:
    http://www.youtube.com/watch?v=M4jBir34guQ

    VálaszTörlés
  7. Nem tudom megállni, a dalból itt egy részlet:
    "Ezért bánt, hogy itt vagyunk,
    Therefore, it worries us that we are here,
    Mert zarándoklatunk véget ért
    as our pilgrimage has ended."
    Azt hiszem szép lassan kezdhetjük az értékelést. Nagy menet volt, de megérte. Igazam van Zoltán?

    VálaszTörlés
  8. Nem kellene mar most konnyeket csalni a szemembe...

    VálaszTörlés
  9. Szia Nevtelen!

    Vegul is nem hoztam magammal az Etrex Legendet, igy nem is keszitettem trackeket. Igy az ut vegeztevel nem is erzem hianyat. A Wikilocon egesz jo osszegzesek vannak magassagi adatokra.

    Udv: Zoltan

    VálaszTörlés
  10. Bocsi Zsiraf - figyelmetlen voltam.

    Buen Camino!

    VálaszTörlés