EL CAMINO spanyol kifejezés - jelentése: AZ ÚT

Mindenki úton van: megszületünk, meghalunk és közben úton vagyunk. Úton van a 80 éves parasztbácsi, aki sohasem hagyta el a faluja határát, és úton van a világutazó, aki reggelente azon töpreng, hogy éppen melyik városban ébredt. Ezekről az utakról nem készíthetők még GPS segítségével sem térképek, ezek az utak belőlünk indulnak és hozzánk érkeznek. És az úton alakulunk, változunk, sírunk és nevetünk, szeretünk és gyűlölünk, erősödünk és gyengülünk, sebeket adunk és kapunk, haragszunk és megbocsájtunk...

Vagyunk néhányan (már ami a világ népességéhez viszonyított arányt jelzi), akik úgy érezzük: be kell járni egy másik utat is, ami fizikailag is jól behatárolható - ez az út az

EL CAMINO


2010. máj. 3.

Mansilla de las Mulas

Tegnap este megegyszer (legalabbis igy remelem) visszakoszont a lazas hidegrazas. Emiatt kihagytam az esti kozos vacsorat. A szallas, ahol voltunk meglehetosen rusztikus volt. Szerintem egy regi istallopadlas reszben volt az agyunk, vakolatlan valyogfalakkal. Na ehhez tessek elkepzelni, hogy ruhastol didereg az emberfia a halozsak, es nemi takaro vedelmeben. Merthogy nem futenek ezeken a szallasokon. Ma reggel viharos sebessegel indultam el...

Mara nagyon lehult az ido. Eszak felol, ahonnet jol latszanak a havas hegyormok, valtozo erosseggel futyult az uton keresztbe a szel. Ezt ugy lehet hazai viszonyok kozott elkepzelni, mintha februar vegen turat szerveznenk a Hortobagyra. Hideg, szel, valtozo felhozet es telepules kozel s tavol nem lathato. Azt hiszem - most, hogy lassan elhagyom a Mesetat - kijelenthetem, hogy szamomra ez a legnehezebb. Itt altalaban tavol vannak a telepulesek egymastol, ingerszegeny a kornyezet, ha meleg van nagyon, ha hideg ugyszinten. A hegyekben minden csucs rejt valamit: vagy a volgyben egy kis falut, vagy a kovetkezo hegyormon. Itt meg lehet allni, megtolteni a kulacsot, par percet beszelgetni. Ez elegendo a feltoltodeshez, ami utan jobb a kovetkezo tav. A Mesetan vagy sorok haladnak elotted (ha belekeveredtel egy helyi csoportba), vagy szazmeterekre elore es hatra senki.

Egesz delelott nagyon gyenge voltam. Reggel az egyik barban ittam egy tejeskavet es ettem hozza egy szelet kalacsot - csak azert, mert tudtam, hogy valamit ennem kell. Delutan ettem egy sonkas szendvicset narancslevel - nem erzem meg magamat ehesnek. Remelem ma mar rendben telik az estem.

Holnap, ha minden igaz Leonba erek. Ez az utolso nagyobb varos Santiago elott. Es johet az 1500-as!
Mar eszembejut a hazautazas...Mar kelloen sokat vagyok egyedul a gondolataimmal. Ezt azon vettem eszre, hogy a szokasos elalvas elotti "atgondolasoknak" nalam mar nincs temaja... Neha emiatt nehezen alszom el...

6 megjegyzés:

  1. A szorgalmas eszmei követő jegyzi a számokat. 460:333. Szép számok.
    Még van út az 1500-ig, addig erősödj meg egy kicsit. Nem lesz gyerekjáték. Hús is legyen az étrendben, mert a tejeskávé és a kalács finom, de már kinőttél az óvodás korból.
    Az agy még sokat fog tisztulni. A hegyen ismét megkönnyebbülsz egy kicsit.
    Buen camino!

    VálaszTörlés
  2. Szia Zoli, ha szabad egy apro tanacs, miutan tobb napig nekem is volt egy, a tiedhez hasonlo tunetekkel biro nyavalyam. Tejet, kakaot nem iszom azota (6 napja jelentkezett) sem, sajtot tegnap ettem eloszor. Tinto, ki sor, ill. gyumolcsle ok. Gyakorlatilag 3 napig keksz es magok, de, hogy oszinte kegyek, nem is kivantam a kajat, csak tudom, hogy ennei kell! Hajra es udv, Norbi (Ponferrada-bol)

    VálaszTörlés
  3. Nem akartam mondani, mert nem szerettem volna beleszólni az étkezésedbe, de Norbinak valószínű igaza van. Nem biztos, hogy a tejtermékek mindig jók a gyomrunknak.
    A tinto biztos jó.

    VálaszTörlés
  4. Szia Zoli!

    Mivel nem tudsz bifizusz eszenziszt venni szerintem se erőltesd a tejtermékeket. Krumplit probálj meg valahogyan enni, az segít. És kitartás. A tegnapi írásod volt az első, ahol kicsit szomorúnak éreztelek. Pörögj fel lelkileg-testileg, és MINDENT BELE!!!!

    Üdvözöl,
    Nagy Attila

    VálaszTörlés
  5. Szia Papa!
    Nagyon vigyázz magadra,első az egészség!!Már csak 14 nap és találkozunk! Nagyon várunk haza,főleg Csodálatos akinek már 5 foga van és feláll egyedül!!:-)
    Visszaolvasom mindig az írásaidat,és szerintem annyi élményed van.Fejben ,szívben és lélekben,hogy egész jó kis könyv lenne belőle:-)
    Sok puszi:Mira ,Timi,Zoli

    VálaszTörlés
  6. Megint én tudósítok, mert La Virgen del Caminoban nincs net, viszont a szállás és minden más szuper. Ez azt is jelenti, hogy nagy örömömre Zoltán már egészen embernek való kajákat eszik, s jól is érzi magát. Hideg van, 7 fok, s ez kint a szélben bizony elég kellemetlen. Zoltán is viselte egyszerre minden ruháját, de legalább a zsák könnyű volt.
    Ma kb. 26 km sikeredett, így a helyzetjelentésem a következő: 486:307. Nem sokára ismét hegyek közé ér Zoltán, szurkoljunk, hogy javuljon az idő.

    VálaszTörlés