EL CAMINO spanyol kifejezés - jelentése: AZ ÚT

Mindenki úton van: megszületünk, meghalunk és közben úton vagyunk. Úton van a 80 éves parasztbácsi, aki sohasem hagyta el a faluja határát, és úton van a világutazó, aki reggelente azon töpreng, hogy éppen melyik városban ébredt. Ezekről az utakról nem készíthetők még GPS segítségével sem térképek, ezek az utak belőlünk indulnak és hozzánk érkeznek. És az úton alakulunk, változunk, sírunk és nevetünk, szeretünk és gyűlölünk, erősödünk és gyengülünk, sebeket adunk és kapunk, haragszunk és megbocsájtunk...

Vagyunk néhányan (már ami a világ népességéhez viszonyított arányt jelzi), akik úgy érezzük: be kell járni egy másik utat is, ami fizikailag is jól behatárolható - ez az út az

EL CAMINO


2010. máj. 1.

Calzadilla de la Cueza

Ez "csak" 17 km. Ha hozzateszem, hogy ma reggel esoben indultam, es a ket telepules kozott nincs semmi, csak a sik videk...Eloszor bitumenes ut, majd zuzott kovel bedongolt zarandokut. Igy ezt a szakaszt egylevegovel teljesiti az ember. En reggel ereztem, hogy valami nem gombolyu. Eddig egeszsegileg rendben voltam, maximum faradtsag ert el, de az masnapra mindig helyreallt.

Tegnap viszont sikerult osszeszednem valami gyomorrontast. Vegiggyalogoltam ezt a 17 km-t, de a vegere szinte nem is emlekszem. Pedig meg uj-zelandiakkal is beszelgettem menetkozben. Amikor megerkeztem, gyorsan eldontottem, hogy most van itt az ideje, hogy bereljek egy szobat. Meg is tettem, azonnal agybadoltem, es hidegrazassal elaludtam. Kb. egy orat alhattam, majd elindultam a furdoszobaba... Nem reszletezem - nagyon pocsekul voltam. Megfurodtem, es ujra be az agyba. Most ebredtem, gyenge vagyok, mint a harmat, de a delben bevett gyogyszereknek, meg a megtorten esemenyeknek pozitiv hatasa lett. Egy tejes kavet ittam az iment, ez volt az elso, ami ugy tunik megmaradt bennem.
Meglatom, hogy holnap mennyire leszek eros, nem akarom tulhuzni a dolgokat. Mar az elejen eldontottem, ha barmi okbol keves az idom (2 nap tartalekot latok), szemrebbenes nelkul elore megyek annyit busszal, amennyi szukseges az idore torteno erkezeshez. Ha a 800 km csak 760 lesz, akkor annyi.
Most annak orulok, hogy a delelotti allapotomhoz kepest egyben vagyok. Eleg nehez megfogalmazni, hogy mit erez az ember a hazajatol tavol, egyedul es betegen.

3 megjegyzés:

  1. Jobbulást kívánok.
    Remélem holnapra csupán rossz emlék marad.
    Buen Camino!

    VálaszTörlés
  2. Zoltán!
    Folyadékpótlás és ionok pótlása!! (elsősorban kálium)
    Rendbe fogsz jönni! Tegnap irtál arról, hogy dühös voltál a buli-túristákra...A negativ érzelmek testileg jelennek meg ilyenkor...ne dühöngj mások miatt! TE VAGY A FONTOS!!!Sokkal több benned a szeretet---át fog húzni ezen!
    Egyébként vagyunk egy páran VELED az Útadon, nem vagy egyedül! De értem, hogy szahar!
    Buen Camino!

    VálaszTörlés
  3. Tegnap a Monostori erődöt kellett meghódítanom, ezért most mondom a kilométereket. 399:394 Zoltán túllépte az út felét. Most kicsit zavarban vagyok, mert nem tudom hogyan döntött a mai napot illetően. Kis terhelést, pihenést javasoltam.
    Az úton folyamatosan kopik az ember, s a váratlan dolgok bekövetkeztekor néha kemény döntéseket is meg kell hozni. A caminot mindenki magának csinálja, magának tartozik elszámolással. Bármilyen okból sem szabad az egészséget veszélyeztetni, s kockáztatni, hogy esetleg az út többi része kútba esik.
    Zoltán, vigyázz magadra, s csináld amit az adott szituációban jónak érzel! A magadét már megtetted!
    Buen camino!

    VálaszTörlés