EL CAMINO spanyol kifejezés - jelentése: AZ ÚT

Mindenki úton van: megszületünk, meghalunk és közben úton vagyunk. Úton van a 80 éves parasztbácsi, aki sohasem hagyta el a faluja határát, és úton van a világutazó, aki reggelente azon töpreng, hogy éppen melyik városban ébredt. Ezekről az utakról nem készíthetők még GPS segítségével sem térképek, ezek az utak belőlünk indulnak és hozzánk érkeznek. És az úton alakulunk, változunk, sírunk és nevetünk, szeretünk és gyűlölünk, erősödünk és gyengülünk, sebeket adunk és kapunk, haragszunk és megbocsájtunk...

Vagyunk néhányan (már ami a világ népességéhez viszonyított arányt jelzi), akik úgy érezzük: be kell járni egy másik utat is, ami fizikailag is jól behatárolható - ez az út az

EL CAMINO


2010. máj. 10.

Fonfria

Azt hiszem van az utnak olyan resze is, amit buntetesul kapunk. Nekem a mai annak tunik (remelem, holnap nem folytatodik). Reggel esore ebredtem, gyakorlatilag azota folyamatosan esik. Felmentem az O Cebreirora, semmit nem lattam, mivel folyamatosan felhoben mentem. A hegy teteje ota vizszintesen esik, nagyon hideg szel fuj. Meg delelott az egyik puloveremet levettem, hogy maradjon valami szaraz delutanra. Tiz ora korul atazott a cipom, azota vizben cuppogtam. Ennek egyetlen elonye volt, hogy gond nelkul sikerult a pedikur :-)

Nem volt egyetlen szaraz ruhadarab rajtam. Delutan fel harom korul erkeztem meg, abszolut kimerulve, es atfazva. A zarandokutak teljesen el vannak azva, bokaig ero agyagos sar es viz boritja.

Az elobb tapasztaltam, hogy valahol beazott a hatizsakom, igy "kicsit" vizes a halozsakom is.

Na, most valoban szenvedek a korulmenyektol. Remelem abbamarad az eso, es javulnak a korulmenyek.

Hogy valami jo is legyen: ma atleptem Galicia hatarat (ezt egy gyorskep meg is orokitette).

1 megjegyzés:

  1. Régen írtam. Ennek oka, hogy már nem volt szükséged biztatásra. Az út nagy részét letudtad. Már nincs támogatásra szükséged. gyakorlatilag megérkeztél. Már csak "apróbb" hegyek-völgyek várnak rád. Az "állás" kb. 648:145.
    Tricastelanál dönthetsz, hogy a hosszabb (de szép is volt) úton mész Samos felé, megnézni a monostort, vagy a rövidebb úton vágsz át. Lényegében már mindegy. Sarrianál jönnek majd tömegével a hőn szeretett napszemüvegbe öltözött "túristák" s nagyon megsokasodtok. Az út innen elveszíti sajátos báját, inkább üzletnek tűnik. De menni kell. Csinálj fényképet a 100-as kőről, s készülj fel arra az el nem mondható érzésre, amikor megérkezve Santiagoba a székesegyház előtti téren találkozol azokkal akik veled egy irányba mentek. (zsebkendő is kell)
    Menj, mit segítsek még? megérkeztél!

    VálaszTörlés