EL CAMINO spanyol kifejezés - jelentése: AZ ÚT

Mindenki úton van: megszületünk, meghalunk és közben úton vagyunk. Úton van a 80 éves parasztbácsi, aki sohasem hagyta el a faluja határát, és úton van a világutazó, aki reggelente azon töpreng, hogy éppen melyik városban ébredt. Ezekről az utakról nem készíthetők még GPS segítségével sem térképek, ezek az utak belőlünk indulnak és hozzánk érkeznek. És az úton alakulunk, változunk, sírunk és nevetünk, szeretünk és gyűlölünk, erősödünk és gyengülünk, sebeket adunk és kapunk, haragszunk és megbocsájtunk...

Vagyunk néhányan (már ami a világ népességéhez viszonyított arányt jelzi), akik úgy érezzük: be kell járni egy másik utat is, ami fizikailag is jól behatárolható - ez az út az

EL CAMINO


2010. máj. 31.

Camino blog - hogyan tovább?

Szép lassan sikerült visszarázódnom a napi létbe. Ez nem azt jelenti, hogy ugyanaz vagyok, aki útrakelt 2010. április 14-én.

Tudom, hogy megváltoztam. Ez az út nem múlik el senkiben nyomtalanul. Sok élményem van, sok érzés - amiről menetközben nem tudtam eldönteni, hogy csak múló, vagy maradandó  - véglegesen befolyásolja gondolkodásomat, és ezen keresztül az életemet. Sok, meghatározó változás részese vagyok, de határozottan tudom a helyem és tudatosan tervezem a jövőmet.

A 800 km alatt valamivel tökéletesen tisztában lettem: erős akaratom van, lelki hátterem stabil, fizikailag erős vagyok. A szunnyadó hit erőre kapott. Már nem válaszolnék az esetleges hitbéli kérdésre azzal a sztereotípiával, hogy " a magam módján". Hiszek és jó hinni. Nevezd bárminek vagy bárkinek a hit tárgyát vagy személyét...ha hiszel, akkor ugyanazt gondoljuk. És még egy érzés: vállalni, hogy hiszek! Nekem természetessé vált. Így jó!

Elkezdtem összegezni (statisztikailag is) az utat. A fotók feliratozását is szép lassan elkezdtem. Valamiféle nagy útzáró (remélem, hogy nem blogzáró) postot tervezek, kis türelmet kérek.

Megyek-e még a Caminora? Ma egyértelműen úgy érzem, hogy nem!  Ennek egyetlen oka van: ez az út nekem akkora élményt jelentett, hogy sem egy másik út zarándoklásával, sem ugyanezen út ismételt végigjárásával nem szeretném befolyásolni ezt a felülmúlhatatlan érzést.

Hogyan tovább? Sokmindenen gondolkodom, de valami már fixen megragadt bennem: van egy út, a  Mátraverebélyt Máriacellel összekötő 760 kilométeres Via Margaritarum. Ez a Gyöngyök Útja.

A jelzése:


Az út pedig itt látható (klikk a nagyobb képért):


A honlap elérhetősége: http://viamargaritarum.info/

Akár még azt is el tudom képzelni, hogy a következő évben Veletek közösen vágjunk neki  (egy-kettő vagy három ütemben) a távnak.

Készítem az összegzést, de előzetesen Józsefnek a kalapomról: a Decathlonban vettem, angol impregnált lovaglókalap. Nagyon jó volt napon, esőben. Szeretem és örömmel tekintek rá a szobámban...tudom, hogy mindig segített.

Buen Camino az úton levőknek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése